Bringás reggelivel és flashmobbal indult el az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem szemléletformáló programsorozata, a Zöld hét. Április 28. és 30. között közel 30 programmal várják az érdeklődőket az intézmény épületeiben, melyek mind a környezetvédelem, a klímatudatosság témakörét járják körbe.
Idén negyedik alkalommal rendezi meg Zöld Hét programsorozatát az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem. A több napon át zajló esemény ezúttal is bringás reggelivel indult az Eszterházy téren, ahol különböző finomságokkal lepték meg a korán útra kelőket.



Ezt követően a Líceum aulája adott helyet a rendezvény megnyitójának, ahol Dr. Pajtókné Dr. Tari Ilona köszöntötte a résztvevőket. Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem rektora a nemrégiben elhunyt Szentatya, Ferenc pápa környezetvédelemhez kapcsolódó gondolatait osztotta meg a jelenlévőkkel. Hozzátette, egyetemünk is elhivatott ezen a területen, ezért tartják meg minden évben a Zöld hét programjait, számos képzés is ehhez kapcsolódik, illetve az intézmény falai között működik a Szénrégió Bizottság Titkársága is.

Várkonyi Péter, a Gyakorlóiskola általános főigazgató-helyettese beszédében a szemléletformáló esemény fontosságát hangsúlyozta, melyhez hozzátette, a felnőttek feladata, hogy a természet értékeit megőrizzék a következő generációnak.
Valkó Viktor az egri Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Jó Pásztor Óvoda igazgatója köszönetét fejezte ki a program szervezőinek, melynek évről-évre aktív résztvevői az iskola tanulói.



A nyitó gondolatokat követően több mint 100 kisiskolás vett részt a Líceum Díszudvarán rendezett flashmobon, amelynek eredményeként egy hatalmas zöld színű szív rajzolódott ki a 250 éves épület közepén.


Virágültetéssel, rendhagyó iskolai órákkal, továbbá környezetvédelmi témájú rajzpályázat díjátadójával folytatódott az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Zöld hete április 29-én.
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem idén negyedik alkalommal szervezte meg a Zöld hetet, amelynek keretében felhívják a figyelmet a fenntarthatóság, a környezetvédelem és a klímatudatosság fontosságára. Emellett cél az ezzel kapcsolatos ismeretek átadása a diákoknak, a zöldebb környezet megvalósítása konkrét lépésekkel.
A programsorozat második napján a Líceum udvarán többek között növényátültetést, hajtás-csereberét, a G épületben pedig üvegház-látogatást és növényvásárt rendeztek. Használt bögréiket, ruháikat, valamint könyveket is kicserélhették egymással a résztvevők.



A Tittle Pál Könyvtár számtalan érdekességgel, “öko” könyvekkel, madártani egyesületi kitűzővásárral is várta az egyetem dolgozóit, hallgatóit.
Az Eszterházy Gyakorló Általános Iskola tanulóinak egy rendhagyó óra során egy rovarhotelt kellett felépíteniük, miközben sok érdekességet tanulhattak a rovarokról.



Egyetemünk kulcspartnere annak a 9 éves futamidejű LIFE integrált projektnek, melynek célja a Nemzeti Energia és Klímaterv megvalósításának támogatása. Ezért alakult meg a Szénrégió Bizottság Titkársága, amely a hazánk első szénátmenettel foglalkozó egyeztető platformjának, a Szénrégió Bizottságnak az operatív szerve.

Piskóti-Kovács Zsuzsa a Szénrégió Bizottság Titkárságának vezetője kiemelte, a projektben az egyik feladat a szemléletformálás, amelyet minél kisebb korban, már kisiskolás gyermekeknél érdemes elkezdeni. Ezért pályázatot hirdettek meg rajz-, fotó- és kreatív szöveg kategóriákban az általános iskolások körében.
A zsűrinek nem volt könnyű dolga, hiszen több, mint 200 pályamű érkezett a különféle kategóriákban.
A díjakat Dr. Váczy Kálmán, az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem általános rektorhelyettese adta át. A díjazottak ajándékot kaptak, továbbá részt vehetnek majd egy kiránduláson a Mátrai Erőműben.









Az EKKE Gyakorló Gimnáziumában a 11. osztályos diákok pályaorientációs óra keretében hallhattak arról, hogy milyen területekre mehetnek majd továbbtanulni és dolgozni, ha a természettudományokat választják. Novák Blanka, az EKKE Biológiai Intézetének oktatója és kutatója, Molják Sándor térinformatikus, az Innoregio Tudásközpont tudományos segédmunkatársa, valamint Novák Richárd, a Bükki Csillagda egyik alapítója és az Omya Hungary fenntarthatósági vezetője felvillantották, mi mindenre ad jó alapot a biológia, a földrajz és kémia tanulmányozása. Biztatták a tanulókat, hogy kutassanak, merüljenek el egy témában, ami érdekli őket, építsenek külföldi kapcsolatokat.


